Real Time Analytics

Livet På En Kant

Min plats på jorden

Publicerad 2014-06-25 18:21:57 i Vanlig vardag,

När jag väl pallrade mig iväg idag mådde jag skit. Jag har gråtit ett antal gånger på vägen. Det är av helt sjuka anledningar egentligen och ni kan nog inte ana. Jag är förvånad över mig själv.

När jag startade denna resa med att åka hit hade jag en plan. Jag upptäckte rätt snart att den inte skulle hålla. Istället ändrade jag mig och bestämde mig för att jag gjorde det här för mig själv. Jag sa innan jag åkte att vad som än händer behöver jag den här tiden och inom mig gjorde jag upp att det skulle bli en tid för att se vad jag vill i livet. Egentligen har jag redan hittat det. Den enda som nog fattat är L. Hon ska möta mig på flygplatsen ikväll och vi har båda saknat varandra. Jag har faktiskt aldrig haft en sådan vän förut. Jag kan berätta mer om vad L har betytt för mig de senaste två åren en annan gång. Just nu vill jag faktiskt längta tillbaka till paradiset. Lite känns det som att jag lämnaded helvetet på jorden och fann paradiset.

En av anledningarna till att jag grät idag fascinerade mig mest. Kan jag verkligen känna så? Jag önskar att jag har guts att säga något den här gången. Det är nog ömsesidigt från bådas håll, men jag vet också att jag skrämmer många. Det fungerar dock inte i längden med någon jag skrämmer. Nej, nog för nu. Kl 20 sitter jag på planet och då ska jag berätta om en av mina senaste strapatser och vad jag gjorde mot den jag i min hjärna döpt till lilla apan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela