Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vem är jag egentligen?

Publicerad 2014-07-09 13:00:34 i Vanlig vardag,

Det är verkligen ett intressant fenomen att göra en sådan här resa. Att flytta från allt som man haft innan. För mig blev det liksom en total omställning. Den första och största är nog att jag till fullo faktiskt äger mig själv för första gången. Jag har liksom inte ens en häst att ta hand om. Det är nyttigt och bra och jag tror att det kommer att ge mig nya perspektiv. Främst min syn på mig själv. För tillfället har jag något inre slagsmål där jag undrar lite vem jag faktiskt är. Det har lite med vilka beslut jag gör närmaste tiden.
 
Det andra faktumet är att träffa så många nya människor, och det på en gång. Det fanns en person här som jag känner igen mig lite i. Jag har väl inte gjort fullt så korkade val som den här nu valde att göra, men hela tillvägagångssättet i hur x betedde sig mot andra kan jag känna igen mig i. Jag vet exakt nästa "move" och preics hur x tänker och agerar. Jag vet, enbart för att jag varit där själv. Även om jag var yngre än personen i fråga när min tidsera av att vara sådan skedde. Det är liksom i en tid av att må dåligt i sitt liv. Man skapar en värld där besluten och allt man styr gör att andra är "dum" mot en. Jag har varit där. Därför gör det också det lättare för mig att agera exakt motsatt. Jag vet vad den föväntade reaktionen ska bli utifrån x perspektiv och vad x är ute efter att få tillbaka. Sorry x, du skulle ha önskat någon lättare i ditt liv.
 
Det faktumet att flytta för ett tag är ett relativt enkelt steg, speciellt om man behöver fly för något. För mig var det viktigt att att kolla att jag inte flydde från något. Jag ställde mig frågan en miljon - tritton gånger och svaret blev nej. Jag rannsakade hela mitt inre och kom fram till att svaret på frågan åter blev nej gång på gång. Här står jag nu, en månad senare och insett att det jag lärt mig den senaste tiden är bland de viktigaste sakerna jag kommer att uppleva i mitt liv. Mina nya syn på saker, och mig själv först och främst, och alla nya intryck jag får. Här är det ingen som har någon gammal syn från något sedan innan, det är inte någon som dömer utifrån vad "Putte" sagt sedan innan. Du blir en helt ny person. Svaret på frågan: Vem är jag egentligen? Kommer rätt snabbt. Jag måste erkänna att jag nog är bättre än jag trott sedan innan.
 
Jag har också lärt känna en massa nya människor, personer som jag antagligen aldrig hade träffat på någon annan, en salig blandning sammansatt från olika bakgrund. Det är intressant, och återigen, verkligen utvecklande.
 
Nej, nu ska jag sluta vara filosofisk. Det är lätt att bli det när man har tid för funderingar. Förmiddagen har bestått i att titta på "The Postman", en film som jag redan sett massvis med gånger och lyssnat på Richard Clayderman. Man blir typ kär i musiken. Tänk om man kunde spela piano som honom.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela