Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vackra Norge

Publicerad 2014-07-20 18:28:39 i Vanlig vardag,

Idag blev det utflykt igen. För första gången någonsin gillar jag faktiskt turistattraktioner. Jag brukar ju undvika dessa och leta mina egna pärlor. Nu var det ingen turisthets på det här stället så det kanske var därför. Här kommer iaf bilder från en av Norges guldpärlor.
 
Vi började turen med att åka till Helgeroa och fika. Vädret var fantastiskt idag.
och utsikten gick ju inte av för hackor.
Inne i restarurangen. Älskar sådana här öppna spisar.
 
En norrman skulle fota oss kom han på och till slut blev det den här bilden, men han var sämst på att fota. Han började med att nästan stänga av mobilen. Haha!
 
Sedan åkte vi vidare till Stavern och här hittade vi något som hette Fredriskvern verft. Det visade sig vara en gammal militäranläggning från 1700-talet. Jag älskar sådana här saker också. =D
 
Här kom ju kommentaren: Hur tänkte de här? Hur åker norrmän båt?
 
Jättecool byggnad. Jag gissar att det är den äldsta byggnaden på anläggningen.
 
Inne i byggnaden hade de massor med utsällningar. Det var grymma tavlor och andra konstverk.
 
De här väskorna gick inte av för hackor heller. Jag fick bad cravings, men för 950NOK får jag nog jobba lite mer ett tag.
 
Ännu mer vackra tavlor.
 
Vi vandrar vidare och hittar mer pärlor,
 
Bada fötter blev det. Nu känns det bara som ett måste att köpa badkostym. Det var till och med skönt att vandra lite i vattnet.
 
På vägen tillbaka hittade vi gamla fiskehus.
 
Tycker ni inte att byggkonstruktionen påminner om 
den http://blogg.amelia.se/magnus-carlsson/files/2010/06/SKOKLOSTER4.jpg här byggnaden?
 
 
Vi närmar oss byn igen.
 
och hittar lite coola hotell. Den första gjorde sig dock inte riktigt på bild.
Tänk att ha hotellrum här.
 
Nog för idag. Nu väntar middag och sedan en kvällsdrink på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela