Real Time Analytics

Livet På En Kant

Den hemliga destinationen!

Publicerad 2014-07-18 19:23:55 i Vanlig vardag,

'Idag blev det en small roadtrip. Norge är fantastiskt, MEN, ett stort men finns det här och det är att det tar sjukt lång tid att åka från A till B. Vägnätet är anpassat för små byar i innersta Norrland. 
 
Det här är en bildbomd utav dess like. =D
Utsikten är bitvis fantastiskt och man kan se flera mil framåt.
 
Vi hade fantastiskt väder på vägen dit och jag passade på att ta lite bilder från bilen.
 
 
 
Här har vi kommit fram till dagens resmål: Kristiansand. Jag hade faktiskt tänkt flytta hit först, men sedan blev det lilla Brevik istället.
 
Domkyrkan
 
Vid restaurangen till höger i bild åt vi lunch idag. En risotto med saffransris blev det.
 
Och alla dessa vackra båtar.
 
Restaurangen var vacker på insidan och inspirerad från Italien (?) Här fotade jag även Malin.
 
Fascinerande sandkonst
 
Och Norges alla vackra gamla hus.
 
Mitt i staden dök också färjeterminalens alla containrar upp, inte lika vackert.....
 
 
Det finns McDonalds och det finns McDonalds. Serverar de Donalds a la carte här inne?
 
Folksamlingen skrämmer en lite när man bor i en yttepytte-håla
 
Och överallt vatten....
 
 
Tror ni som vi, att häxan ur Hans och Greta bor i det här lilla huset?
 
 
Här är lite inspiration på gratis design. Vi alla blev lite sugna på dessa soffor/fåtöljer. Ni vet, jag har ju lite fetisch för att använda gamla pallar sedan tidigare. ;-)
 
Gamla småhus i hela staden fanns det. Jag hann inte fota så många, men här ser ni några.
 
Sedan blev det till att vända hemåt igen.
 
Det blir snart en ny roadtrip. Jag har tre ställen till på "Att-måsta-besöka-listan".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela