Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hemligheten med att önska sig saker

Publicerad 2014-01-18 05:04:00 i Hästarna,

Jag önskar mig saker ganska ofta. Det kan vara allt från stora till små saker. Kruxet med önskningar är att de kommer när man släpper fokus och bara låter de komma till en. Det är här det blir lite svårt.
 
Ofta är jag lite otydlig och får kanske inte EXAKT det jag önskar just för dagen. Jag kanske har hunnit ändra lite på önskningen utan att det hunnit infalla. Det är här det gäller att vara tacksam och ta emot och inte skita i den bara för att den inte är exakt. Lägg till det och önska igen. Ta emot det du fått!
Om du inte tar emot tror universum att du inte längre är intresserad och kommer att sluta servera dig. Varför servera en andra gång när du tackade nej den första?
 
Det här är något jag sitter och funderar på just nu. Var det ett seriöst erbjudande? Det var ju EXAKT det jag ville göra med min hästverksamhet. Kan det stämma? Är det ens möjligt? Och med den personen? På något sätt skulle vi komplettera varandra perfekt. Hmm....jag har tackat för att jag fått erbjudandet (tackat universum). Ska jag ens våga ta upp det? Jag vet att jag träffar personen igen snart. Ska jag ta upp det för diskussion? Jag borde, men jag vet inte om jag vågar. Fast å andra sidan. Vad skulle jag vara rädd för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela