Real Time Analytics

Livet På En Kant

Rädslan för att lyckas

Publicerad 2014-02-24 14:05:40 i Attraktionslagen, Målmedvetenhet,

Det är lika "farligt" att lyckas som att misslyckas. Har ni tänkt på det någon gång? Vad händer om jag faktiskt lyckas?

Jag har haft en egen count down. En som jag aldrig berättat för er andra. Nu när det börjar te sig mot sitt slut börjar jag bli rädd. Jag har ju kunnat leva i min bubbla. Vad ska jag göra sedan? Kommer jag att kunna lyckas leva utanför. Jag som har kämpat så. Har jag lärt mig något av det här?

Jag tror nämligen att om jag inte lärt mig min "läxa" kommer jag att falla i gropen igen. Har ni aldrig funderat över varför saker händer igen och igen? Det är för att man inte lärt sig förra gången.

På vägen upp nu möter jag motgångar. Det är jobbigt för de blir ifrågasättande för mig själv. Klarar jag det, klarar jag det inte. Båda svaren i sig är lika jobbiga. På något sätt är det för mig så att det känns lika jobbigt att lyckas som att misslyckas med detta. Lyckandet skulle innebära så mycket mer ansvar inom mig och misslyckandet skulle bara visa att "det var sådan jag var". Jag vet att jag är nummer ett. Jag är en fighter in i det sista.
 
Just nu känns allt stiltje och det känns som att jag är och springen längs med kanten av ett stup. Nära att falla i vilken sekund som helst. Ska jag lyckas hålla mig kvar? Ja, det tänker jag. Idag talade jag om för universum att jag är beredd. Det bara ska gå. Jag ska lyckas. Jag är den jag själv anser vara bra.
 
Nu ska jag jobba vidare. 15 min liggandes i soffan gjorde underverk och den här lilla texten gav mig lite fighting spirit tillbaka.

Jag måste se möjligheterna förändringarna skapar och inte hindren. Allt har en mening när det kommer omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela