Real Time Analytics

Livet På En Kant

Om hästen själv får välja

Publicerad 2014-12-21 18:08:52 i Simon, Vanlig vardag,

Simon är en kul figur! Idag tömkörde jag honom och det var inte de bästa förutsättningarna. Det var is på ridbanan och precis så att det inte gick att köra på en volt någonstans. Sedan var den tokhård. Jag bestämde mig för att öva på sidvärtsrörelser då det kändes som en bra grej. Simon hade andra planer och tyckte att det var mer lämpligt att trampa. Han kommer bli värsta piaff-hästen. Skulle man köra enligt handboken skulle det varit helt fel, men varför inte träna hästen på det sätt som den själv anser vara lättast? Det är väl ändå hästen som avgör? Alla hästar har ju olika exteriör och förutsättningar. Jag kan lova att trampandet inte var perfekt, långt ifrån, men samlingen var densamma så ur träningssynpunkt var det perfekt för styrketräning. 

Simon efter passet 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela