Real Time Analytics

Livet På En Kant

När hjärtat stannar för en sekund

Publicerad 2014-08-05 21:42:45 i Vanlig vardag,

Man blir ju alltid lite paranoid. Två av hästarna bor hyfsat nära branden. Naturligt gick jag omgående in igår och kollade hur långt från branden de faktiskt befinner sig. De bor inte på samma ställe. Jag kände mig lugn då jag kollade på kartan och de evakuerade på helt andra ställen och det i mitt tycke var lugnt enligt kartan och mina beräkningar på avstånd.
 
I morse när jag öppnade min facebook stannade dock hjärtat till för en sekund. Norton bodde tydligen inte tillräckligt långt från brandröken. Nu står han säkert på annan plats och det känns bra. Snacka om att man hinner bli orolig för en sekund. Dessutom känner man sig ju så jävla hjälplös och det känns som att man befinner sig på andra sidan jordklotet.

Nu är det iaf lugnt för ett tag. Jag hoppas för allas skull att brandhelvetet slocknar snarast. Jag läste lite om allas insatser för ett tag sedan och jag blev så rörd att några tårar trillade från min kind.
 
En bild på min lovely darling.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela