Real Time Analytics

Livet På En Kant

Dagens norska ord!

Publicerad 2014-08-09 15:57:40 i Vanlig vardag,

Jag har tänkt hur många dagar som helst nu att jag ska skriva en liten dagbok med dagens norska ord. Idag, än så länge, är det roliga jag hört gnagsår. För en svensk är det så underhållande att lyssna på språket. Gnagsår är alltså skavsår. Jag tycker det låter sjukt kul.
 
Jag kom även på mig själv häromdagen med att skriva på norska: Lust på en fika? frågade jag en annan person. Haha! Det är ju beskrivande att skriva lust på faktiskt. Innebörden av ordet är inte exakt lika som om jag skulle frågat i Sverige. 
 
Nåväl, nu är det dags att bege sig mot arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela