Real Time Analytics

Livet På En Kant

Påbörjat packningen

Publicerad 2014-04-07 12:14:04 i Vanlig vardag,

Det känns så himla vemodigt på något sätt. Nu när jag äntligen bestämt mig är det lika bra att packa på en gång. Om ca 7 veckor ska stallet vara tomt. Det är inte så mycket och jag har MASSOR med saker. Både i lägenheten och i stallet.Jag kommer ju som sagt var inte att vistas här under en period, en kortare period, så det gäller att även fixa lägenheten på en gång.
Attraktionslagen säger ju att man ska göra det som känns bra och jag ställde mig precis frågan om varför jag känner sådant vemod. Känns det fel att göra det här? Svaret var nej. Det vemod som jag känner är allt roligt som faktiskt hänt under de här åren och att jag kommer att sakna det. Det är olika saker och som jag skrev tidigare "allt har sin tid". Det finns inte på världskartan att jag kan göra det jag vill här. Det kommer aldrig att hända. Inte inom rimlig tid iaf. En av anledningarna, och antagligen den största, är att det är en omöjlighet att träna sin häst på den här anläggningen. De underlag som finns att tillgå gör att hästarna går sönder. Alla som står här kommer att märka det förr eller senare. Jag vill mer nu. Jag är frisk för första gången på massor med år och jag vet vad jag vill.
De här åren har dessuom fått mig att inse att jag kan. Tidigare har jag alltid trott att jag inte varit tillräckligt bra. Min mentala status har också varit för svag. Idag är jag mycket starkare som person och jag är övertygad om att det här är möjligt.
Jag kommer inte att göra det själv. Jag hade kunnat gjort, men vi är två på det här och vi båda har stöttning från bra håll så jag tror att det kommer att gå vägen.
Jag tänker inte let it happen. Jag vill verkligen make it happen. Det är en bit att vandra, men den är inte så lång.
 
Första veckans packning kommer att bestå i att förbereda stallpackningen till det som ska magasineras under sommaren och det som inte ska magasineras. I hemmet kommer jag att börja med garderoben där jag verkligen måste sålla ut en massa gammal skit. Det är steg ett. Jag vill ha ett lätt bagage att bära med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela