Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vad är äkta vänskap egentligen?

Publicerad 2013-09-12 21:13:44 i Vanlig vardag,

Tanken slog mig idag. Jag undrar över det.
 
Det är svårt att förklara, men när är man en äkta vän och när kan man inte längre göra något för sin vän. Vänskap kräver ju respekt, tillit och en massa andra saker och det måste komma från båda håll. När det inte längre finns kvar från den andra sidan, ska man fortfarande vara en vän. När "vännen" går bakom ryggen och förbrukar allt det. Vad är då kvar av vänskapen? Hur länge ska man stå ut med det?

I min värld ska man hjälpa sin vän, men en person kan bara bli hjälpt om den själv önskar det. Nej, usch, jag vet inte faktiskt. Det börjar kännas ohjälpligt. Det finns ingen ände på det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela