Real Time Analytics

Livet På En Kant

Söker inspiration till nya sadelkammaren

Publicerad 2013-09-10 12:37:00 i Vanlig vardag,

Jag ska ju få en ny sadelkammare till stallet. Den kommer att bli hela 3,30x4 meter. Det gör ju att det kommer att finnas en hel del potential att göra något riktigt, riktigt bra av det hela.
Jag är lite i valet och kvalet om att ha garderober. Först tänkte jag mig ha Paxgarderober som är 1m breda till alla, men det är en ganska stor investering då bara stommarna kommer att kosta runt 7000:-. Känns inte som att det ligger inom budget. Dessutom tror jag inte att det är bästa lösningen. Istället ska jag nog göra lite annorlunda tänkte jag. En garderob/per häst blir det iaf för har man hyllor är det alltid någon som tycker att den har rätt till mer plats än alla andra. En garderob är bättre i det hänseendet.
Vi vill ju också ha någon stans att sitta och fika i värmen. Jag tar tacksamt emot förslag och idéer.

Viktigt för mig är.
 
  • plats för 14 sadelhängare
  • plats för 7 garderober 60x60cm
  • plats för bord att fika vid (funderingar på soffliknande möbel med förvaring under)
  • plats för att tillaga fika och förvara det. Jag menar alltså kaffebryggare och inte ett helt bageri för bakning. ;-)
Ni kanske har lite fler förslag på saker som är bra att ha i sadelkammaren eller saker som är smart förvaring. Eftersom vi är flera personer som delar på utrymmet vill jag gärna ha det avskiljt så att det är tydligt vem som har vad.
Googlade här: https://www.google.se/search?q=sadelkammare&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jPMuUqCRDom44AS68oCACw&ved=0CDAQsAQ&biw=1454&bih=704#imgdii=_
En smart sak tyckte jag var där de haden garderober och plats för sadlar om vartannat. Alla drömmer väl om superlyx, men jag vill ha praktiskt, stilrent och smart. Jag lovar att i slutändan blir det lyxigare än allt bling-bling och guld i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela