Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hur många är det som inte svarar bara för att ni inte känner igen numret?

Publicerad 2013-10-06 13:27:29 i Vanlig vardag,

Har ni tänkt på hur världen förändrats? Idag svarar majoriteten av svenska befolkningen inte om de inte känner igen numret. Jag var likadan. Vi är liksom på något sätt rädda för de vi inte känner. Det är lite sjukt beteende, är det inte? Jag har iaf lärt mig att svara i tfn när det ringer, även om jag ofta har ljudet av och missar att det ringer, så ringer jag upp. Ni kanske tillhör de som svarar efter att någon skickat sms och presenterat sig där?
Vad är det egentligen vi är så rädda för?
Det är ju inte så att det är ett monster i andra änden som kommer att äta upp dig genom mobilen, sannolikheten hade varit större när vi hade telefonsnöre genom väggen. Då hade det kunnat komma monter ut genom telefonen, men då svarade vi om vi var hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela