Real Time Analytics

Livet På En Kant

Tävlingssäsongen 2014 - hur man lägger upp en plan!

Publicerad 2013-11-20 13:51:23 i Vanlig vardag,

Jaha, ska jag ha 3 hästar i tävlingsbar ålder gäller det nog att planera ordentligt. 
 
Jag har en som är lätt, enkel och stabil att rida. Hon har dessutom en del rutin.
 
Sedan har jag en som är startad bara 2 ggr. Han borde vara lätt att rida och tävla på om jag känner hästen rätt.

Sedan har jag en som i dagsläget knappt går att rida.
 
Det gäller ju att lägga upp planen väl. Först ska jag komma igång med regelbunden träning. Jag kommer börja med Ante och markarbete. Det är praktiskt och bra för det är förmiddagar så det är ljust när jag ska åka. För den rutinerade damen är det igångsättning som gäller och för den 3:e är det koll hos veterinär innan jag fortsätter jobba med honom. Jag har redan pratat med veterinären.
 
Det här är vad jag har att utgå ifrån idag och det är utifrån det jag gör min plan.
 
Första helgen i februari är det tävling i Uppsala. Jag skulle behöva åka på den, för min egen skull då jag inte har tävlat på några år nu.
De har klasser från 90 cm-110 eller 120.
Helgen efter börjar tävlingarna i Stockholm med en tävling hos Stäket, samma klasser som i Lurbo. 
 
Det är Lurbo igen den 2:a mars och helgen efter det börjar div 2.
 
Frågan är vilken häst som ska hoppa vad och var. Naturligtvis tänker jag inte stressa fram något hos någon av dem. Det är ganska kort tid till tävlingarna är om man ser till var vi står idag. Det enda jag vet med säkerhet är att jag otränad kan gå ut och tävla även om det kanske inte är helt optimalt.
 
Jag återkommer med upplägget för varje häst lite senare. Det här är bara mitt första konstaterande och om man ska vara krass räcker det om hästen är redo när den ska göra sin första start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela