Real Time Analytics

Livet På En Kant

Alltså, dessa hästmänniskor

Publicerad 2013-11-25 20:30:05 i Vanlig vardag,

Att hästmänniskor är knäppa visste vi sedan tidigare. Det kommer inte liksom som en nyhet. En sak lovar jag er också att livet som stallinnehavare det tar fram ännu fler sidor hos dessa hästmänniskor som de inte visar annars.
 
Jag ska berätta det senaste. Igår kväll när jag kom till stallet noterade jag en full skottkärra ute på stallplanen. Det var min skottkärra och den kom från mitt stall. Nu kan man ju undra vad en full skottkärra gör mitt ute på gårdsplanen. Alltså, varför den inte blivit tippad i containern och körd tilbaka. Eftersom jag inte kan döma på förhand tänkte jag bara att den antagligen stod där för att skottkärran gått sönder och att personen i fråga, som antagligen var sist kvar i stallet, inte kunnat förflytta den själv. Så var icke fallet.
 
Idag stod den kvar. ALLA i stallet har kört förbi den. Vi konstaterade också att någon har tagit skottkärran, fyllt den med sin hästs bajs, kört skottkärrejäveln hela vägen fram till plankan som går upp till containern och där parkerat den. Det är PRECIS där man ska kliva upp på plankan för att tömma. Varför i helvete gör man så? Varför kör man inte de sista två metrarna och tömmer fanskapet när man ändå kört hela vägen dit? Nej, jag fattar inte. Naturligtvis har jag lyckats lista ut vem det är och jag orkar inte ens tänka ut anledningen som denna person kan ha för att inte tömma. Nu står den dessutom ivägen när man ska köra någon annan kärra förbi och jag kan garantera att bajset har frusit fast i kärran.
 
Välkommen till att ha stall. Nästa gång kan vi tala om sms-kommunikationen som en del har med stallinnehavare. Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela