Real Time Analytics

Livet På En Kant

Anser man inte att man själv är värd mer?

Publicerad 2013-05-17 10:19:18 i Vanlig vardag,

Jag kan ibland bli förundrad över andra människor. Satt precis och funderade över hur man visar respekt gentemot andra människor. I min värld försöker jag visa andra respekt i den mån det är möjligt. Oavsett vad det handlar om försöker jag iaf att göra mitt bästa. Det gäller även andra djur och varelser i min närhet.
 
Eftersom jag ägnat det här en tids eftertanke nu på morgonen kom jag fram till att det i slutändan handlar om att visa respekt gentemot sig själv. Om man nu med nöd och näppe inte orkar visa andra respekt och hänsyn innebär det naturligtvis att man inte visar sig själv någon respekt eller hänsyn heller.
 
Nej, när någon behandlar någon annan med mindre respekt än den förtjänar behandlar man i själva verket sig själv med alldeles för lite.
 
Dags för uppryckning. Fokusera på dig själv och vad du vill. Det är ändå där hela ditt liv hänger samman.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela