Real Time Analytics

Livet På En Kant

Så kör du genom livet som ett proffs

Publicerad 2013-03-21 21:37:18 i Vanlig vardag,

Jag fick en ordentlig depp-dipp här på eftermiddagen idag. Egentligen är det så jävla löjligt och det är jag själv som skapar den. Det har absolut inte med någon annan som helst att göra. Varför utsätter man sig då för det här?
Räddningen blev att läsa det här blogginlägget: http://rosaglasogon.se/2013/03/18/forsta-sjalvhjalpen-i-handelse-av-katastrof/ och avsnittet om hur jag kör genom livet som ett proffs. Nu kommer jag att haka mig fast i punkt två ett tag tills jag kan "neutralisera problemet", det som jag ju skapat helt själv. =P
 
Dessutom har jag ju under sjukdomsperioden lärt mig något viktigt: Vad gör mig lycklig? Jag ska göra det som känns bra. Vad egentligen var det nu jag gjorde som fick mig att komma till en dipp? Faktum är att jag vet svaret. Jag skapade en förhoppning om en sak, men längre än så kom jag inte och hur ska en förhoppning kunna slå in om  man bara skapar själva förhoppningen. Nej, jag måste skärpa till mig. När blev jag en sådan mes? Inte våga, finns inte riktigt med i mitt CV. Det är nog snarare så att jag vågar på tok alldeles för mycket. Ibland snubblar jag ju och resultatet blir mindre lyckat, men som jag skrivit tidigare: Jag kan erkänna när det blir lite tokigt också OCH jag är beredde att ta skiten som blir efter. Det är skillnaden mellan mig och många andra. Jag vågar ta skiten. Varför kan jag bara inte våga här? Varför är jag rädd?
 
Personligen anser jag att rädsla är det som hindrar oss att leva livet och människans största fiende. Det är det den är. Tänk efter själv! Om vi inte hade rädsla och vi inte var så rädda för allt skulle jorden se annorlunda ut.
 
Hur ska jag komma över det här? Jag önskar mig en hint om än det ena eller det andra. Då kan jag välja. Jag kan hoppa ut naken i det blå och bara blotta mig totalt, eller så kan jag välja att backa av helt och sluta tro. Allt jag behöver är en hint. Ser jag det inte, eller har jag inte fått någon? Det undrar.
 
Ge mig en hint för helvete! Annars får jag ett bryt snart och tar saken i egna händer - resultatet där kan även variera. Jag vet av erfarenhet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela