Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag måste vara kvinnan som talar med hästar

Publicerad 2013-03-03 21:04:29 i Vanlig vardag,

Jag är sjukt nöjd med mig själv idag. Jag är ett pro på hästar. Det hände något när jag var sjuk och Hoppan har sedan dess vägrat lyfta på bakfötterna. Detta har känts som ett ENORMT problem då hovarna började se förjävliga ut och behövde verkas. Det fanns dessutom till en början inte en tendens till förbättring. Varje gång man försökte uppstod ett av följande scenarion. 
1. Hon sparkade hejvilt med benet så man fick flytta sig hastigt åt sidan för att inte bli träffad.
2. Hon började springa runt och på en på stallgång och jag kan säga att hon är liten och smidig som en katt.
3. Hon ställde sig och stod fast som en sten med benet i backen.
 
Idag fick vi till det. När jag väl, efter ett enträget och envist försökande fick upp benet stod hon som ett ljus. Visserligen hoppade hon runt lite, men jag kunde utan större svårigheter hålla kvar benet och det var inget sparkande. Bara SÅÅÅÅÅÅ skönt! Nu kan jag snygga till hovarna eftersom och sedan kan hovslagaren titta på dem när hon kommer. Det känns verkligen som att det behövs. Jag slipper ha ångest för att ev behöva ta ut veterinär för att ge lugnande och hon är som vilken annan häst som helst. Kan det bli bättre?

Jag är värsta horsewhisperen känns det som idag. Jag är sjukt nöjd med mig själv. Ska njuta av min "vinst".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela