Real Time Analytics

Livet På En Kant

"....Jag har verkligen ALLT jag önskar i det här jobbet. ....."

Publicerad 2013-03-07 12:15:36 i Vanlig vardag,

Ibland ska man inte hetsa upp sig så mycket över saker och ting. Alla säger att det inte finns jobb. Jag säger: "Jag skulle hellre slicka golvet på McDonals än att inte kunna betala min hyra och mina räkningar." Det jag menar är att jag, för att kunna betala, skulle ta i princip vilket jobb som helst. Nu finns det inget jobb som är slicka golvet på McDonalds, men ni fattar grejen.
 
Jag har inte hittat något jobb, och om jag ska vara ärlig har det kommit in färre och färre jobb på AF senaste tiden. Jag hann få lite ångest en dag faktiskt. Idag damp det in ett jobb som skulle passa mig som handen i handsken. Det bästa av allt är att det innehöll en sak som jag trodde var omöjlig på min Attraktionslagslista. Jag har en sådan hemma, eller en visionboard om ni vill kalla det för det.
 
Jag skulle vara fett nöjd om detta slår in. Bla så löser det ett par problem för mig OCH jag får det jag önskar mig. Dessutom har jag en timlön som jag önskat mig (vilket innebär x antal 10:or högre i lön än jag hade innan). Jobbet innehåller ALLT. Dessutom har jag erfarenhet av liknande jobb och jag ÄLSKAR att jobba med service.
 
Om jag inte missminner mig ingick det i min önskan om mitt kommande jobb att jag skulle ha snygga kläder. Det får jag här!

Jag har verkligen ALLT jag önskar i det här jobbet. 
 
OM/NÄR jag nu får det ska jag berätta allt det braiga mer detaljerat för er. Innan jag fått bekräftelse tycker jag om att hålla mina önskningar hemliga. ;-)

Nu undrar jag naturligtvis: Innebär det här att jag även kan få min dröm-man trots att det känns dödsdömt?
 
Man ska aldrig sluta tro och ge upp sina drömmar. Ger man upp sina drömmar ger man upp sin egen tro på sin inre lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela