Real Time Analytics

Livet På En Kant

Efter dietistbesöket

Publicerad 2013-06-28 18:37:20 i Vanlig vardag,

Det var ett bra besök.

För det första har jag fått näringsdryck på recpet. Det betyder att de bara kostar en femtedel. Sedan fick jag ett förslag på måltidsplan jag ska äta. Portionerna är typ hälften eller mindre än hälften av vad jag brukar äta. Ibland äter jag ju normalt, men oftast äter jag mycket mer. Jag fick "fetto-planen" på ca 2500 kcal per dag. Hon hade även en som låg på mellan 3-4000 kcal, men jag sa att jag utgår från den här fetto-planen.
 
Jag fick också tips på extra kalorier att ha som tillskott i maten, men det vara bara saker jag kört på själv innan.Inga nyheter där alltså.
 
Jag fick däremot tips på lite energi-drinkar Smoothies att göra. De lät lite goda.
 
Vi får se nu. Det här kan ju bli bra. Om inte annat har jag något att följa upp. Hon skulle också försöka fixa en remiss till endokrinologen på KS. Hoppas, hoppas...... =D

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2013-06-29 10:15:20

Bra där! Dietister är skitbra att gå till i alla lägen. Fick du remiss till blodtester? Där man kan se järnbrist odyl? Om inte, be om det!!

Svar: Jag har ju tagit massor med prover regelbundet sedan i höstas och det är bara B12 och kalium som jag haft brist på, väldigt lite brist dock. Jag ska in till läkare i veckan så då blir det vidare prover.
Livet På En Kant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela