Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ridningen idag: The german way

Publicerad 2013-07-02 21:55:12 i Ante,

Jag tänkte att jag skulle börja lägga ut bilder allteftersom jag kommer igång med Ante igen. Det är faktiskt roligt att se förändringar och hur det blir bättre och (förhoppningsvis) hästen blir snyggare.
 
Idag gick jag ner vid 20 och red. Det kändes lite sent eftersom jag också skulle ta in hästarna osv, men det är bara att tuta och köra. Har jag inte sagt att det är tävling som får mig att tagga igång?
Sagt och gjort stövlade jag ner strax efter åtta för att rida. The german way betyder bara att jag jag lämnade stallet kl 21.20. Då hade jag plockat fram all utrustning, tagit in hästarna från hagen, sadlat och ridit. Idag var jag dessutom duktig och plockade undan allt inkl sopade stallgången. Det ni! Jag brukar kunna fuska annars.....
 
Idag var han seg som en mört i början. Min gissning är att han var stel sedan igår. Han har ju inte gått på två veckor pga hovbölden. Efter en stund lossnade det dock och han kändes fin i båda varven. Det går liksom inte att ta det lugnt med den här knäppgöken för han är så påhittig. Idag körde vi bara en knäppomgång där hans plan var att leka rodeohäst. Jag avstyrde dock det hela.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela