Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jättegod glutenfri kladdkaka med cheesecakeglasyr

Publicerad 2013-07-14 17:28:39 i Vanlig vardag,

Kladdkakan blev super! Som vanligt läste jag receptet och höftade sedan till på känsla. 
 
Receptet var ungefär:

200 gr smör
1,5 dl socker
1 dl kokosmjöl
 
De här ingredienserna vispade jag ihop, smöret skulle vara rumsvarmt, men det hann inte jag så det blev lite krångligt att blanda dem.
 
3 ägg
De vispas i ett och ett.
 
100 gr 70% smält choklad
Vänd i chokladen på slutet.
 
In i ugnen en "stund" ca 15-20 min. Jag tog ut när den luktade färdigt.
 
Glasyren bestod av 1 paket cream cheese och 1 paket kesella hallon.
 
Supergott och superenkelt. Det enda som var lite jobbigt var att vänta på att kakan skulle svalna så att glasyren gick att ha på, men jag passade på att göra middag under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela