Real Time Analytics

Livet På En Kant

En dikt

Publicerad 2013-07-21 18:33:57 i Vanlig vardag,

Jag öppnade en bok idag, den hette något i stil med De vackraste kärleksdikterna. Jag har öppnat den flera gånger och tänkt att en dag ska jag öppna rätt sida. Rätt dikt ska visa sig. Idag var den dagen. 
 
Sommar

Jag har kyssar av dig på min mun.
I min hand har jag värme av din.
Jag har känt att en susande stund
har en lycka ikväll varit min.

Jag har dikter om dig i mitt blod,
jag har smek på min panna av dig,
och små tankar, jag förr ej förstod,
står och blommar som rosor kring mig.

Nu må mörkna till sorgernas stund.
Nu må stormarnas höst bryta in -
Jag har kyssar av dig på min mun.
I min hand har jag värme av din.

-Ture Nerman

Den som läser och vet, det är den personen det hade handlat om, om det varit jag som skrivt. Nu har jag inte jag skrivit. Jag brukar inte skriva dikter. Jag brukar inte läsa dem heller, men den här, ja, den var mitt i prick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela