Real Time Analytics

Livet På En Kant

Alla har vi fördomar! (även jag uppenbarligen)

Publicerad 2013-07-09 16:23:00 i Vanlig vardag,

Idag fick jag bevisat att JAG har fördomar. Fattar ni, jag anser naturligtvis mig själv som fördomsfri, njae, kanske inte fullt till 100%, men iaf till större delen. För mig spelar det exv inte någon roll varifrån här i världen man kommer, det spelar ingen roll om man är fet, ful, krokig näsa mustasch fast man är kvinna eller ingenting alls faktiskt. Jag ser det liksom inte.

I dagsläget har jag inte så många vänner från andra kulturer. Det kan ju dock bero på mitt val av intresse - hästar. I hästvärlden i Sverige är det till 99,9% svenskar. Segregationen är nästintill total.
 
Var kommer då mina fördomar från?

Idag satt jag hos en kund, som jag har trott inte förstår så mycket av det man säger. Han verkar ha svårt att förstå när man pratar och han har svårt att uttrycka och prata själv. Idag satt jag vid bordet när han åt frukost och ser en bok som ligger på bordet. Min spontana reaktion var att det var ett barnbarn som glömt sin universitetsbok. Jag som är lite på var naturligtvis tvungen att titta i boken för att se vad det var. Samtidigt frågar jag om han läst boken. -Lite, svarar han. Minen på mig när jag öppnar och ekvationerna som tornar upp sig sida efter sida är mer än bara avancerade. De är på någon form av extrem snille-nivå. Vad fan var det? Jag frågar vad han jobbade med tidigare och han svarar digitala sändningar. Det var helt sjukt. Från att ha suttit med en person, som jag tänkte mig lite mindre begåvad till en person som är sjukt intelligent förändrade hela min bild. Det visade sig dessutom att han varit med och tagit fram en av våra viktigaste uppfinningar genom tiderna (av svenskar),

Är det så jag ser på andra människor? Uppenbarligen! Jag måste ta och arbeta mer med mig själv. För någon månad sedan pratade jag med en annan. Han berättade för mig att han varit ordförande i en rikstäckande STOR organisation tidigare. Vice VD faktiskt. 

Här sitter vi outbildade människor och nästan ser ner på andra som tidigare haft stora postioner inom olika områden bara för att de drabbats av sjukdom eller ålder. Nej, bättring från min sida sett å det snaraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela