Real Time Analytics

Livet På En Kant

Täcka Hoppan?

Publicerad 2013-01-14 13:55:46 i Vanlig vardag,

Fick tips idag om att prova att täcka Hoppan då jag berättade om våra nyvunna problem med bakbenen. Min åsikt är att hästar som inte rids behöver inget täcke. Det finns givetvis undantag och hovslagaren har lite rätt - det är rätt kallt i mitt stall. I morse var -0.0 när jag kom ner. Hur nu 0.0 kan vara minus? Jag ska iaf pröva täcka hästen. Hon verkar vara rätt känslig har jag märkt och problemen med att hålla upp bakbenen började när  det blev kallt. Nu tror jag att hon bara dummar sig, men det är värt att pröva. Om hästen dessutom står still inne i x antal timmar i minusgrader är det stor skillnad mot att den går ute och kan röra sig. Får se om jag har något täcke som passar bara. Jag har ju bara gigantustäcken till mina hästar.
 
 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-14 16:12:15

Gud vilken söt bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela