Real Time Analytics

Livet På En Kant

Saknar grannen logiskt tänkande?

Publicerad 2013-01-07 12:28:44 i Vanlig vardag,

Jag förstår att man kanske inte har så bra vana av att köra på is om man inte kommer från Sverige, men borde man inte vid vuxen ålder ha lärt sig vissa av de fysiska lagarna?
Tydligen inte. Jag vaknade i morse av ett ljud som gjorde att jag trodde att en lastbil kört fast någonstans i närheten. Det var ett konstant spinnande i en halvtimme. När jag sedan kommer ut står bilen på PLANT underlag. Det gör den fortfarande. Det konstanta spinnandet borde ha lett till en mycket välpolerad och blank yta under däcket. En grop torde också ha uppstått då isen vid däckens position är betydligt högre.
Väldigt intressant fenomen det här med går det inte med att gasa - så gasa mer. Som rutinerad norrlänning som kört både på det ena och det andra underlaget, ibland även med ett släp bakom bilen med tyngd uppemot 2ton+, torde det inte vara så svårt att få loss denna bil.
Ska jag då göra det? Ska grannen få hela sin "manlighet" deformerad av sin granne? Av vilken anledning ska jag hjälpa dem att ta loss denna bil? Det är ju inte direkt så att de visar någon respekt och hyfs, speciellt inte han.
Nej, jag ska nog bara gå förbi och titta lite på dem med en hånleende i bakfickan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela