Real Time Analytics

Livet På En Kant

Efter regn kommer sol!

Publicerad 2013-01-17 11:02:07 i Vanlig vardag,

Igår hände en sak som gjorde att jag mådde dåligt. När jag gick och la mig var jag tvungen att gråta en stund. Jag undrar varför och jag har svaret. Jag kom fram till att jag har två val här. Först blir jag bara så arg på en annan person för att den från början lät den här personen göra så att jag mår(mådde) så jävla dåligt å andra sidan är det ju inte den personens fel att den här andra personen konstant skapar den dåliga känslan hos mig, eller? Det skulle göra att det är mitt fel att andra personer gör saker mot andra som de mår dåligt av och det kan ju inte jag styra. Direkt när det hände hade jag lust att be båda två dra åt helvete och försvinna ur mitt liv för gott. Hur svårt kan det vara? Men det var i det direkta stadiet.
 
Nej, jag ser två val. Ändra arbetar jag med varför jag själv känner så här och mår så dåligt av det någon annan gör mot mig, eller så stänger jag ute den här personen för gott. Det sistnämnda innebär egentligen att jag flyr från mig själv och det har jag ingen lust med längre. Jag vill må bra och om jag flyr kommer det bara tillbaka med någon annan person förr eller senare.
 
Jag ska arbeta med det idag och sedan  se vad jag får för resultat. Mitt mål är att inte bli påverkad av någon av dem och det skall jag väl kunna fixa. Jag får helt enkelt ta och jobba på det. Deras egna problem, vilket ju verkar vara en hel del, får de jobba på själva.
 
Efter regn kommer sol, några tårar senare och jag börjar nog se solen där framme. =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela