Real Time Analytics

Livet På En Kant

Är attraktionslagen en sekt?

Publicerad 2013-01-01 20:40:44 i Vanlig vardag,

Ni kanske har börjat fundera i dem banorna efter att ha läst ett antal inlägg här senaste tiden. Jag vill säga: Nej, det är det inte. Attraktionslagen är en universell lag. Man kan jämföra den med gravitationslagen, fast attraktionslagen handlar om energier och frekvenser. Jag är ingen expert på området och jag lär nog aldrig orka läsa på. För mig handlar det om annat.

För någon månad sedan började jag tillämpa den mer medvetet i mitt liv. Jag önskade vissa saker. Jag kan ge ett konkret exempel.
Jag önskade en person bort ur mitt liv. Det jobbiga var att jag var beroende av personen för mina ”behov”. Jag vill inte gå in på detaljer. Jag önskade iaf bort den typen av person ur mitt liv. För mig är vissa saker av högt värde i livet. Bland annat det faktum att vi alla är här på samma och lika villkor. Vi har alla samma rätt att existera på jorden. Naturligtvis vill jag inte ”gifta mig med alla”.

Jag hade ångest över att personen mer och mer trampade över denna gräns och så att säga var i vägen. En dag, utan min inblandning skedde något, och personen försvann. Jag hade fet ångest eftersom jag fortfarande hade ”behovet” av personen.
Jag valde att inte hänga upp mig på det utan istället önska mig en ny person med samma värderingar som mig i livet och som passade in i det tomrum som nu uppstått. Det tog inte lång tid innan denna person/personer dök upp, av sig själva och utan min inblandning. Jag tycker jättebra om dem och är mer än nöjd med den nya situationen.

Attraktionslagen fungerade, om än inte på det sätt jag önskat. Jag lärde mig något av det här. Det är dumt att önska en annan människa ur sitt liv. Jag tror att man ska hålla sig väl med de flesta för man vet ALDRIG när man kan komma att behöva just den personen.

Jag ville också ha in mer pengar i mitt liv. Jag önskade mig ett högre ekonomiskt flöde. Här är det lite fusk för jag hade tjuvstartat redan innan i somras. Helt plötsligt när jag ägnade mig åt mina vanliga små kalkyler i excel insåg jag att jag hade möjlighet att dubbla mina intäkter varje månad. Det var inte så långt bort. Om jag bara kunde trolla lite här och trolla lite där. Tjolavips! Vad hände? Jag öppnade min frekvens för att det nya flödet var möjligt och sedan dess har det blivit mycket bättre.

Den största vinsten för mig i att tro på det här är att jag blir min egen herre. Det är jag som bestämmer över det som sker i mitt liv. Ansvar och frihet. ALLT är mitt eget ansvar. Det är fantastiskt. Det värsta jag vet är när känslan av att någon annan kontrollerar mitt liv har uppstått. Den känslan är något som har fått mig att känna mig deprimerad och nere. I och med att jag nu lever efter attraktionslagen har det helt upphört. Jag bestämmer allt i mitt liv. Ingen annan.
Eftersom det bara finns nu i attraktionslagen skapar jag hela tiden min framtid. I allt jag gör. Allt jag gör är mitt eget skapande, mot det jag vill. Det enda hindret för att jag inte kan få allt är bara mig själv. Mina egna blockeringar. Är det inte fantastiskt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela