Real Time Analytics

Livet På En Kant

Varje gång du går ut......

Publicerad 2013-02-10 20:08:23 i Vanlig vardag,

Varje gång du går ut..... 

"Varje gång du går ut, dra in hakan, lyft på huvudet och fyll lungorna till gränsen; drick solskenet; hälsa dina vänner med ett leende och lägg ditt hjärta i varje handslag. Oroa dig inte för att bli missförstådd och slösa inte bort en enda minut med att tänka på dina fiender. Försök att fixera dina tankar på det du vill göra; och gå sedan, utan att vika ur kurs, rakt på ditt mål.
Fäst dina tankar på de storslagna och strålande saker du skulle vilja göra. Medan dagarna glider förbi kommer du att finna att du omedvetet griper tag i de tillfällen som behövs för att du ska kunna uppnå din längtans mål, precis som koralldjuren fångar vad de behöver ur tidvattnets vågor. Gör en bild i ditt sinne av den kompetenta, uppriktiga, nyttiga person du längtar efter att vara, så kommer din tanke att för var timme förvandla dig till just den personen …
Tanken är det högsta. Bibehåll alltid den rätta inställningen som visar mod, uppriktighet och gott humör. Att tänka rätt är att skapa. Allt kommer genom strävan att varje uppriktig bön blir besvarad. Vi blir till det varpå våra sinnen är riktade. Lyft din haka och bär ditt huvud högt. Vi är 'gudar i puppstadiet'."
 

Originaltexten är ett utdrag ur boken
"How to win friends and influence people"
av Dale Carnegie.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela