Real Time Analytics

Livet På En Kant

Smarta lösningar till sadelkammaren

Publicerad 2013-02-09 11:55:39 i Vanlig vardag,

Jag behöver seriöst göra något åt min sadelkammare. Den är putteliten, helt ostrukturerad, det är snedtak i den och  inte alls gjord för det antalet hästar jag numer har plats för.
 
Det braiga är att jag har fått tillgång till ett anant utrymme. Jag använde min charm och fick några kvadratmeter till att förfoga över. Jag fick förhandla om vissa saker, men jag fick det jag ville ha och kan nu använda utrymmet som är 2*4 meter och 2,33(2,13) högt. Det kommer bilder inom kort. Just nu är utrymmet under kraftig sanering. Mycket skräp blandat med bra-att-ha-saker.
 
Ordningen kommer att bli:

1. Göra iordning förrådet så att vi kan ha det som loft dvs täcken och andra saker som man inte byter så ofta.
 
2. Göra iordning garderober i stallet. Det här kräver också att vi gör om täckeshängarna, men det får lösa sig. Allt går att lösa.
 
3. Göra iordning sadelkammaren då vi har reducerat mängden saker som vi måste ha där.
 
 
Jag tror att det här kommer att bli bra.
 
Nu behöver jag tips och råd på smarta förvaringslösningar och hur man an få snyggt och prydligt. Jag har lite ideer om saker jag kan införskaffa dock har jag inte gjort någon budget för det hela än och tro mig, den kommer att vara stram för jag har inte lust att betala multom. Det kommer att bli den billigaste OCH snyggaste sadelkammaren ni skådat.
Kom ihåg!


Det är inte hur vi har det, det är hur vi tar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela