Real Time Analytics

Livet På En Kant

Första ridturen på nästan 3 år

Publicerad 2013-12-14 13:37:49 i MB,

Idag blev det premiär för att rida på MB sedan hon kom hem. Snacka om lycklig häst. Vi halvtravade ut från stallplanen och sedan var det full skritt. Inga långa tyglar här inte. Ibland funderar jag på om det var rätt att ta hem henne, men det betvivlar jag inte ens längre. Den hästen är verkligen HELT UNDERBAR. Hon är så glad och ambitiös, trots att det bara var en skritt-tur i skogen. Ett extraplus är att hon söker sig i form trots att man bara sitter med halvlång tygel och skrittar i skogen. Hon har aldrig blivit drabbad av den så vanliga parasiten latmasken. Hon är helt resistens från den. Det ska bli intressant att se vad det kan bli av henne igen. Hon känns en miljon gånger bättre i kroppen nu. Spännande, spännande.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela