Real Time Analytics

Livet På En Kant

Kinashoppa = man blir snål!

Publicerad 2013-08-24 12:36:00 i Vanlig vardag,

Ni anar inte hur sjukt billigt det kan vara tt köpa från Kina. Från början trodde jag inte ens att det var sant. Idag, ja, då har jag insett att det är sant. Jag har också insett att bara för att det är så sjukt billigt betyder inte det att det är dåligt kvalitet. Tvärtom har det mesta jag beställt själv från Kina hållt bättre kvalitet än väntat.

Snålhetsfaktorns vansinne
 
Dessa ridbyxor, inkl frakt kostar endast 268:- och jag tycker att det är DYRT!
Nu var det inte exakt dessa jag ville köpa utan ett par liknande från samma butik.
 
 
 
Jodhpurs för 220:- kändes ok, men då tillkom frakten på strax under en hundring och det kändes genast dyrt.
Man blir liksom på något sätt skruvad när man sitter och tittar på saker att köpa för det är SÅÅÅÅ billigt, men man blir samtidigt SÅÅÅÅÅ snål. Jag har iaf bestämt mig för att köpa något den här månaden. Det är så roligt att få små paket i brevlådan nu och då. Som en liten present till sig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela