Real Time Analytics

Livet På En Kant

Inför banbyggnadspraktik imorgon

Publicerad 2013-04-20 21:24:13 i Vanlig vardag,

Nu har jag varit och gjort lite dagen-före arbete inför morgondagens praktik. En bana byggs oftast dagen innan på en vanlig tävling. Det var ponnytävlingar där idag och jag kom lite tidigt och fick sitta och vänta en stund. Det gjorde inget då jag träffade gamla vänner. Det ska bli roligt att se deras nya häst tävla imorgon.
 
Det vi gjorde idag var att bygga om banan inför morgondagens första klass. Dagens sista klass var den högsta för dagen och imorgon är den lättaste först. Det betyder att lite hinder behöver bytas ut. Dagens första klass är alltid den snällaste. Banans längd behöver också mätas när banan är färdig för längden bestämmer maxtiden som ett ekipage har på sig att ta sig från startlinjen till mållinjen.
 
Hunden och jag går på tur innan dagens arbete. Han sa att här fanns det mycket nya tjejer att sniffa in.

 
Så här ser det ut inför morgondagens första klass. Det är en 0,95m hoppning.

Så här ser det ut "bakom kulisserna". Grindarna till vänster ska användas när det blir lite högre höjder.
 
Tips på lite olika hinderdekorationer fick jag. Det här är en väldigt rolig, men samtidigt enkel dekoration.
 
Här är en annan rolig dekoration av bara livbojar. De är enkla att hänga på valfritt infångarstöd.
Norrlandshindret? Två älgar, med tillhörande tagetesbuske under. Bommarna till är 2 st björkmålade och de andra två är betsade och sedan lackade.
Så här ser det ut när en tävlingsdag är slut. Parkeringen är tom i väntan på morgondagens glada ryttare.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2013-04-20 23:48:24

Jag ser att du är i Sollentuna! Jag håller koll på mina släktingar Cicci och Lovisa vet du ;)

Svar: Cicci träffade jag igår, men jag vet nog inte ens vilken Lovisa du är släkt med. =)
Livet På En Kant

Postat av: Annika

Publicerad 2013-04-21 10:49:34

Lovisa är Ciccis kusin, hon är 16 år och tävlar en ridskolehäst, har ridit Welma förut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela