Real Time Analytics

Livet På En Kant

Billig häst igen: Något för den självmordsbenägne?

Publicerad 2013-04-08 20:43:53 i Vanlig vardag,

Pigg och livlig 2-åring. Mycket lovande rodeohäst!
 
Väldigt sött och näpet sto. Detta är dock bara en illusion, under ytan lurar djävulen her self. I min enfald trodde jag att det skulle hjälpa att döpa hästen till något vackert. När det gällde hennes bror trodde jag att det enbart berodde på att namnet härrör till terrorism. Ack så fel jag hade!

Hästen bör enbart hanteras med full säkerhetsmundering. Lämplig utrustning skulle kunna vara:

 
Vardagliga saker så som att gå till hagen och dylikt kan utföras utan säkerhetsutrustning. Dock bör ALL övrig skötsel utföras med så mycket som möjligt som skydd.
 
Staket runt platsen där träning ska utföras bör också vara högt. Om bom mot väg finns bör den vara stängd.
 
Hästen är en sjutusing på att komma lös, även om handhavaren har både väl utvecklad teknik, bra balans och är hyfsat stark.
 
Hästen visar suverän kapacitet för högre skolor i dressyr. Hoppkapacitet är också utöver den vanliga med en enormt spänstig rygg och fin språngkurva.
 
Nej, seriöst. Hästen är fucking helt nuts! Vad ska jag göra? Jag tappade henne 3 eller 4 gånger idag. Den första var direkt utanför stalldörren då hon körde klockren rodeo, inkluderat ett supersprång över en av grushögarna på stallplanen. Vem lämnar man en sådan här till på inridning utan att ha ångest över att hon ska skada någon?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela