Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ante var bättre nu på eftermiddagen

Publicerad 2013-04-01 22:06:44 i Vanlig vardag,

Svullnaden hade gått ner båda bak till ca hälften. Han går bättre. Han har dock fortfarande svårt att vända på gången. Jag såg i morse att han hade svårt att vända även ute och där har han ändå fri svängradie.
 
Igår var hela buken uppsvullen och han såg ut som en spärrballong. Nu på eftermiddagen/kvällen var den svullnaden borta och han såg ut att väga 50-100 kg mindre. Idag såg han nästan smal ut.
 
Jag upptäckte också en massa skorvor i pälsen, vilket han brukar få, men allt är faktiskt intressant. Tänk om det är så enkelt att han "bara" är försurad i kroppen.
 
Igår fick han extra kalk i sin mat, han fick av sin vanliga mat inte den som jag köpte förra veckan och linfrö(en dl upplött med slem). Idag fick han utöver det två dl mineraler. Jag vet att det egentligen är mer än rekommenderad dos, men om det nu är så att han har brist fyller det bara på reserverna. Idag hade jag inte möjlighet att göra linfrö så han blev utan det.
 
Jag vill tillägga att Norton har varit irriterad i ena ögat ett tag och det har varit bättre, nästintill helt bra vissa dagar för att sedan vara så pass att han bara kisat när han kommit in från hagen ibland. Idag lärde jag mig att om kroppen blir försurad blir även tårvätskan försurad och skapar irritation i ögat. Även Norton fick kalcium(kalk) idag.
 
Får se vad som händer härnäst med hästarna. Mycket intressant är det iaf. Kan det verkligen vara så enkelt?????

Många av Antes tidigare symptom kan ha med det här att göra. Vi hoppas att det här är lösningen på alla hans "problem". Han är iaf väldigt glad just nu
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela