Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hur kan någon som är 1 år ha en sådan attityd?

Publicerad 2012-09-18 21:32:11 i Vanlig vardag,

Den lilla hästen, som jag kallar Snorfi, är ett riktig liten biatcho. På bara 18 dagar har hon hunnit med en hel del.

*Bitit mig i rumpan när det inte passade att jag petade exakt där jag precis petat.

*Siktat en spark mot mig när jag mockade boxen.

*Idag hade vi delade åsikter om hur vi skulle vända i boxen och när jag talade om för henne att vi gör saker på det sättet som jag anser vände hon uppkäftigt rumpan mot mig.

En liten satmara, biatcho, huggorm. Det är vad jag fått i mitt stall. Men ack så söt hon kan vara däremellan. Det går liksom inte att tycka illa om henne ändå. Snorfi är ett passande smeknamn som kommer från när vi kallade hennes mamma, som hade precis samma attityd och söta uppsyn, Snorpan.

Jag säger Hej till sto i stallet. Integritet är hennes mellannamn och det är väl bara att gilla läget antar jag. Jag känner ju mamman. Hennes regel är: Jag säger till, sedan slår jag om du inte lyder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela