Real Time Analytics

Livet På En Kant

Sänggranne nummer ett!

Publicerad 2012-10-20 16:02:00 i Vanlig vardag,

Den enda ljusglimten i tillvaron är när sänggrannen Ingeborg öppnar truten. Innan jag hade sett henne trodde jag hon var i drakstorlek för det är så det låter när hon börjar prata. Lägg där till att hon bryter starkt på tyskbayerska. Jag vill klive üpp är ett bra exempel på hur det låter. Innan jag fortsätter berättelsen om Ingeborg vill jag även tillägga att hon knappt har några tänder. Den hon har pekar åt lite olika håll. Det hindrar dock inte hennes kakhål från att gå konstant från ord till ord.

Hennes blodsocker innan lunch var 17,5 vilket jag nog tippar är rätt högt. När hon inte fick någon dessert till lunchen var måttet rågat. Kraftigt üpprörd ropade hon üt detta üver hela avdelningen.

När desserten blev inställd tog hon återigen upp det faktum att hon inte kan få två kokta ägg med kaviar. Har ni hört en sådan katastrof någon gång? Hon förstår inte att det ska vara så svårt att koka två ägg. Personalen gav upp och gav henne en apelsin till slut.
 
Hon har också talat om för personalen att om man inte värmer mjölken till gröten blir den till is.

Eftersom hon precis tog nytt blodsocker som var bara 6,5 är lyckan nu gjord. Hon fick nu för sig att det var apelsinen som sänkt blodsockret. Nu bad hon om en till. Allt för den lilla desserten, som för min del bestod av ca 20 bitar konserverad frukt. Det var iaf bättre än igår när jag fick en degig miniäppelkaka med torr vaniljsås på. Jag vill tillägga att det såsigaste på kakan var degen. Heja Ingeborg! Tryck i dig några apelsiner så ska du få en lyxig dessert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela