Real Time Analytics

Livet På En Kant

♥ Norton tar alla uppgifter på största allvar ♥

Publicerad 2012-11-22 10:44:58 i Vanlig vardag,

För Norton spelar det ingen roll om det är en GP-klass han ska hoppa, eller om hans nuvarande uppgift är att ta hand om lilla Hoppan. Idag hände en liten olycka och Hoppan kom lös. Antagligen har hon blivit trängd av "papi"Norton och hoppat ut. Jag satt med hunden i en annan hage och hörde bara Norton gnägga en gång. Sedan ser jag lilla hästen komma utanför hagen. Hon fick halv panik där ute och började springa som en galning. Ante tyckte att det var skitkul och triggade igång ännu mer tokspringning längs med hans hage. Jag lyckades hämta havre, men Hoppan var så stressad att hon var rädd för precis ALLT helt plötsligt. Tack och lov älskar Ante havre över allt annat och slutade naturligtvis springa när jag la in lite i hans hage. Det fick även Hoppan att sluta springa. Jag lyckades fånga den lilla vilsna själen. TIllbaka i hagen gnäggade hon efter Norton som stod längre bort. Han svarade och jag har nog aldrig sett en häst springa så fort som Hoppan gjorde till sin papi. Lyckan var total och de kom springandes tilbaka och kunde fortsätta frukosten. Nu ätandes ur samma hög. Gulligt va! De tycker verkligen om varandra och lilla Hoppan har en trygg farbror som tar hand om henne. Norton är kung. Han vet det och han är bra! ♥ Norton ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela