Real Time Analytics

Livet På En Kant

Känner mig mycket sämre igen. =´(

Publicerad 2012-11-20 12:28:39 i Vanlig vardag,

Jag känner mig sjukt okry för tillfället. Idag har jag till och med bett om hjälp i stallet. Det började i lördags när jag gjorde för mycket och sedan har det liksom bara dalat nedåt igen. Det är inget roligt. Däremot har jag gjort en reflektion över mitt "sjukdomstillstånd". Nästa vecka ska jag tillbaka till läkaren och jag tror jag vet vad som är grundorsaken till detta nu. Frågan är ju bara vilken av alla dessa sjukdomar relaterade till dessa problem jag lider av.
 
Det är en autoimmun sjukdom jag har. Jag har haft den länge. Jag trodde dock att jag bara hade en inflammation i kroppen förut eftersom jag lyckades bli "frisk" enligt proverna som jag tar med jämna mellanrum. Nu verkar det dock bara som att det slagit över åt andra hållet. Jag läste på lite igår och om det är en av sjukdomarna är det bra att hålla den på den andra sidan dvs den som jag inte befinner mig i just nu.
 
Vi får se vad som händer. Det är ju lättare att utreda något som faktiskt finns än att leta i det tomma intet. Dessutom kan man få muskelsvaghet och nervbanorna kan börja gå för snabbt och "hoppa över" vissa stället i kroppen. Det skulle ju vara helt klart intressant om det nu kunde tänkas vara det för även om det tar ett tag att "ställa in" medicinen kan jag ju bli friskare. Jag ska diskutera detta med läkaren nästa vecka. Han är bra och kan säkert få honom att ta lite mer prover alternativt skriva en remiss till någon av endokrinlogavdelningarna.
 
Just för dagen består min medicinering ENBART av en tablett B12 per dag.

Kommentarer

Postat av: Klavdija

Publicerad 2012-11-20 16:07:53

Du är stark som ger inte upp och söker svaret !!! Jag önskar att du hittar den!!! Mina tanker och <3 med dig !

Svar: Tack! Omtanken värmer. =)
Livet På En Kant

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela