Real Time Analytics

Livet På En Kant

Dag 3 - Ännu en miljon $ att spendera!

Publicerad 2012-11-15 21:24:00 i Vanlig vardag,

Nu börjar jag behöva tänka till för att kunna spendera pengarna. När jag dessutom har ägnat resten av dagen till annat och inte kommer på förrän kl 21.00 på kvällen att jag ska spendera en miljon. Vad gör jag då? Så här dag 3 börjar är det dessutom inte helt solklart vad jag ska spendera dem på. Det man önskar sig mest är ju ändå ett fantastiskt boende och den snyggaste bilen. Den har jag redan. Ni vet, jag köpte ju det igår.

På vägen till kylskåpet från sovrummet kom jag iaf på det. Aktier! Jag har faktiskt ett vinst intresse för dessa tråkiga och trista papper. För ett tag sedan gick jag med i Aktiekampen på Facebook. Jag körde min vanliga taktik För att vinna måste du våga misslyckas! Jag måste nog säga att jag ligger mer åt hållet misslyckas just nu Jag borde ha läst på innan jag "köpte" vissa aktier.

Det tänker jag dock ta med mig nu. Det blir säkra kort helt enkelt. Jag hinner inte sitta och fnula länge på det här idag.
Min största förlorare i Aktiekampen är PA Resources. Det var här jag klantade till det. De är snart i konkurs. Kassa investeringar har gjort att företag är helkass. Innan det köpte jag KaroBio helt fel dag. Den lär inte gå med vinst annat än att någon trycker in en massa pengar i företaget igen. Nu kan man visserligen chansa, men inte idag.

Jag tänkte lite mer några banker, Swedbank ett måste, Nokia, Tele2, Det är de jag kommer på rakt av. Att spendera en miljon dollar på aktier är bara något som är helt roligt och som jag definitivt skulle göra om jag hade pengarna själv.

Jag läste igenom texten vad dag 3 innebar och jag insåg att jag missat en viktig del här. Jag skulle slänga 26 saker som jag inte längre behöver. Jag hade för bråttom när jag läste tidigare. Dock ska jag inleda morgondagen med detta och jag vet PRECIS i vilken ände jag ska börja. I sovrummet faktiskt......

Nu ska jag lägga mig och ikväll ska jag återigen fundera på:

Journal: “What’s one more action I can take in the direction of my abundance?
 
Jag vill bara avsluta med att tala om för er ALLA att det här fungerar verkligen! Sinnet öppnas för nya möjligheter. För några dagar sedan hittade jag något att sälja. Kvantiteten av varan blir dock så stor att hantera för mig själv. Idag bjöd jag in en annan person att delta i försäljningen. Hon har bra kontakter för att sälja varan och hon bor 50 mil bort. Dessutom uppfann vi ett nytt användningsområde för varan just som vi satt och diskuterade vilket öppnade upp för säkert femdubbel försäljning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela