Real Time Analytics

Livet På En Kant

Tips till ALLA ryttare!

Publicerad 2012-05-29 22:17:47 i Vanlig vardag,

Jag har lite tips här till ALLA ryttare oavsett disciplin, gren, ras, intelligensnivå på ryttare osv.

1. Lär dig av mitt misstag här.

* Kom inte på att du ska hoppa upp barbacka på din häst från gräshagen.

* Gör det definitivt inte när du bara har grimma och grimskaft på.

* Tänk på att enbart göra det om det är EN häst du ska ta från beteshagen. Dvs. ta inte den andra som handhäst, speciellt inte om den heter Anthrax.

* Viktigast av allt: Gör det definitivt inte utan hjälm!!!!!

Resultatet kan bli att din trogne gamle käre vän bockar och du ramlar av. Tacksamt nog var det sandstrandsand, men tro mig, det var fan inte mjukt att landa på. Pannan fick sig iaf en snygg peeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela