Real Time Analytics

Livet På En Kant

Fyndat blommor till MyTrädgård idag! =)

Publicerad 2012-06-12 14:54:10 i MyTrädgård,

Nu ni! Idag har jag minsat fyndat. Har man inte fetaste pålnboken får man lov att vara smart och det visste vi ju sedan tidigare att jag är. Var iväg en sväng på förmiddagen och då råkade jag svänga förbi Blomsterriket i Rotebro. Där hade de kassar för 25:- innehållande lite skruttiga blommar.
Jag är numera stolt ägare till 1 st Dahlia, 2 till Pelargoner, 1 st hängpetunia, 1 st Cosmos, 4 grusnejlika, 5 st med silverfärgade blad samt 6 st sort okänd hängväxt med lila blommor. Allt till det ringa priset av 125:-. Möjligt att jag glömt att räkna upp någon växt.


Mina införskaffade blompåsar.


För att kunna fortsätta måste jag hämta mer inventarier till rabatten. Det är här är inget för den lata eller klena.


Blommorna tittar ut och är supernöjda med sitt nya hem och kan knappt bärga sig tills de får komma i jorden.


Istället för ett stenparti blev det en pelargonbalkong i slänten.


Visst blev det väl lite fint?


Så här ser det ut när man tittar ut just nu.


Mina blomfynd i väntan på ny bostad.


Den okända hängväxten. Du kanske vet vad det är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela