Real Time Analytics

Livet På En Kant

Red Ante idag

Publicerad 2012-07-04 22:35:15 i Vanlig vardag,

Idag red jag Ante på kiropraktorns inrådan. Skritt rakt fram i 20 minuter. Det kändes faktiskt skillnad. Mest att han skrittade betydligt snabbare. Han var lite spooky så vi gick bara en bit längs med bilvägen och sedan vände vi och skrittade en bit på en grusväg.

Det kändes bra. De första dagarna sa han att det kunde svänga och hästen kunde vara bra ena dagen och dålig nästa. Idag såg jag bara förbättringar. Jag longerade lite i början och det första jag tänkte på var att han arbeta själv i en lägre form och sträckte ut ryggen själv vid longeringen. Innan har han sprungit högt med huvudet och spjärnat emot fast det inte har funnits något att spjärna mot.

Vi får se, än så länge bådar det gott.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-07-05 05:53:29

Jag håller en tumme :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela