Real Time Analytics

Livet På En Kant

Djungeln av hästfoder-behöver tips!

Publicerad 2012-01-28 09:38:19 i Vanlig vardag,

Sitter här och ska köpa hästfoder nu. Det är faktiskt svårare att göra det när de knapp får någon kraft. Förut hade jag tre sorter att välja på. Grunden bestod av HippoBas 1 kg till varje häst. Sedan hade jag ett foder med mycket protein och ett foder som de kallar för sport. Då var det enkelt att laborera fram något som passade varje individ. Just nu får hästarna knappt något kraftfoder och då är det mycket svårare.

Det som är bra idag är att de får betydligt mycket mer grovfoder som verkligen utgör stommen i foderstaten. Just nu sitter jag och funderar på om jag ska köpa Krafft Groov 125 eller Krafft fölpellets. Det lättaste kanske är att fråga i butiken. Norton har varit ganska dålig i magen länge och jag behöver något som hjälper just nu, en kur typ, och sedan behöver jag en långsiktigt lösning.

Funderar på att köpa Krafft MagTarm eller helt enkelt prova det gamla med vetekli. Någon som har erfarenhet av båda? Krafft Groov är bra för den innehåller mycket fibrer. Krafft föl

Krafft föl

Krafft Groov 125

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela