Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det var det där med engångsligget som var felet.

Publicerad 2012-01-30 16:09:55 i Vanlig vardag,

Nu är jag hemma efter jobbet. Först tänkte jag gå ner till stallet och fixa där, men sedan kom jag på att jag måste fixa med hyra och så. Gör det först och fixar stellet lite senare. Idag har jag ingen häst att rida eftersom Ante fortfarande ska vila och Norton har gått fem dagar i rad nu. Han är ju ingen ungdom längre och hans kropp vill nog ha lite soft en dag.

Räknade ihop lönen för nästa månad och det såg inte bra ut. Fick ångest av att jag var sjuk två dagar och undrade om jag verkligen var tvungen att vara hemma. Magsjuk(?) svaret är givetvis: Det går ju för fan inte att jobba om man inte vågar vara längre än 10 meter från toan. Ska jag dessutom smitta alla andra? Nej, tror inte det va. Nåväl, gjorde ett snabbt genomslag och kom genast på att en räkning är betydligt billigare än den här månaden så det är lugnt ändå. Same in the end typ!

Jag måste diska också - handddiska alltså. Fatta allvaret i att jag glömde det där jävla maskindiskmedlet igår när jag handlade. Måste sluta försöka hitta engångsligget. Det här är inte hållbart i förlängningen. Jag glömmer ju annat jag måste köpa typ maskindiskmedel och toapapper. Snart kommer jag att vara tvungen att torka mig med annat också. Har försökt köpa toapapper senaste två gånger jag handlat nu.'

Nu ska jag fixa middag och sedan blir det ärenden. Det blir nog en bra dag det här också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela