Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vson update + personlig booster

Publicerad 2012-02-08 22:36:04 i Vanlig vardag,

Vson har fått sin första del av Pro-Kolin som jag åkte och köpte hos veterinären direkt efter jobbet. Han ska fasta i ett dyng nu och bara få Pro-Kolinet. Idag vid 14 när jag rastade honom samtidigt som jag "sanerade" bilen kom det lite blod när han bajsade. Det är inte bra. Veterinären sa att det kunde vara slemhinnorna som var lite skadade eftersom han har varit dålig i magen i några dagar. Det är viktigt att han inte får in något skräp då. No more eating hästbajs med andra ord. I morse innan jobbet hjälpte han mig att mocka och han åt väl en del då gissar jag. Är han inte bättre på någon dag måste han uppsöka veterinär. Vi hoppas på snabb tillfriskning och inget mer blod(helst inget mer bajs i bilen heller).

Ikväll var jag på sista delen av mentalkursen och jag vill inte att den ska ta slut. =( Tyvärr gör den det, men jag får jobba på allt nyttigt jag har lärt mig. En del kunde jag sedan innan, men jag har en del att träna vidare på. Min självbild till exempel. Den behöver förbättras i de flesta lägen. Nu måste jag dock sova för min nya grej är att fixa stallet innan jobbet och jag ska försöka hinna det idag. Irritationsmoment: Bajshög på stallgolvet infann sig när jag kom till stallet. Får ju bara inte hända. Måste ta upp det med den som lämnade. Stallgången ska se ut som när man kom=inget hästbajs i vägen. Tack och lov hade det inte frusit fast iaf.

Jag kommer med mer update angående båda sakerna imorgon. Just nu har Vson kastat in och lagt sig i soffan för att sova. Han har inte bajsat vad jag har sett sedan kl 14, men han kanske smet medans jag åt förut. Det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela