Real Time Analytics

Livet På En Kant

Nu är jag sådär riktigt klok och djup igen. Happyface!

Publicerad 2012-02-23 22:37:16 i Tvåbenade problem,

Jag hade ett bra samtal med en person idag. Hon fick mig att tänka om lite. Är det kanske värt det ändå? Jag vet faktiskt inte. Det känns ändå inte som att bollen ligger hos mig. Det här har inget med senaste tidens inlägg att göra. Ville bara inflika det. Iaf, för min del är det ändå som att flyga flygplan utan vingar att styra det här skeppet, om bollen nu så att säga skulle ligga hos mig. Ibland måste man våga för att vinna. Grejen är den att de flesta är rädda för att förlora, men hur kan man förlora något man inte har? Jag läste en gång en artikel där Helena Lundbäck sa: För att kunna lyckas måste man våga misslyckas, eller något i den stilen.

Om man tänker efter hur det ser ut i en prislista när det är 100 starter. 100 starter gör att sannolikheten att vinna är 1% i förhållande till de 99% som inte är första platsen. Vi kan ju bara konstatera att oddsen inte direkt är på den som inte vågar misslyckas sida.

Det som skiljer om man nu lyckas vinna när det bara är en ynka procents chans att vinna är att den lyckan är total. Om det istället bara är etta eller tvåa man kan bli är det inte samma utmaning och vinsten dvs lyckan blir inte densamma.

Jag är en ganska hårdhudad människa och om jag måste kan jag släppa allt vad empati heter och bara köra min ångvält. Det är bra om ingen står i vägen för jag visar ingen hänsyn och den som står kvar blir platt. När jag vill något kan inget komma i min väg - förutom en sak. Om det gäller en annan person och den inte vill vara med respekterar jag det högaktningsfullt.

Det finns en person som läser den här bloggen väldigt mycket, eller om jag ska vara ärlig, så vet jag ju inte att det är är den personen. Det är lite mer så att jag hoppas att det är det. Antagligen så mycket att det blivit min verklighet. Egentligen spelar det ingen roll, om det är så eller inte. Jag kör på hoppet och det gör mig lite lycklig. Om det nu skulle vara den så har jag två saker att säga till den idag. Det är två citat/ordspråk från okänd härkomst.

*Ett misslyckande är alltid en händelse, inte en person.

*Det finns ingen större kärlek än den som stannar kvar, fast det inte ser ut som att det finns något att stanna kvar för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela