Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag och Norton ska dressyra idag

Publicerad 2012-02-26 10:29:45 i Vanlig vardag,

Jag måste passa på att använda dressyrsadeln innan ägarinnan till den flyttar. Nu när jag haft en ett tag inser jag värdet i en dressyrsadel. Blir till att hitta en likadan, för den här var verkligen bra. Visserligen är den gammal, men vad gör det. Sitsen blev kalasbra i den och jag fick inte ont i knäna.

Med Ante fungerar höger varv mycket bättre i den sadeln än min hoppsadel. Jag hoppas att det är lika när jag rider Norton för då kanske jag kan få till bättre byten. Mitt mål just nu är att få till någon form av byten i serie. Det borde lyckas eftersom jag har gjort det förut. Just nu är hästen inte riktigt lös i höger sida och det är där största problemet ligger. Får se hur det löser sig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela