Real Time Analytics

Livet På En Kant

I hate having "stall" just nu....

Publicerad 2012-02-04 09:40:59 i Vanlig vardag,

.....eller kanske inte. Jag bara hatar det lite när det är så förbannades kallt. Däremot är jag tacksam över att mitt vatten inte frusit. Natten till idag såg jag att det skulle vara riktigt kallt, men jag lät ändå ventilationsluckan vara öppen. Den stora alltså. Det finns flera små också. Idag är första dagen som jag stänger den dagtid. Hästarna värmer ju upp stallet när de är inne, men dagtid finns det inget som håller värmen uppe.

Natten som kommer såg jag att det ska vara ännu kallare. Toppen, om man nu kan kalla det toppen, botten kanske det ska heta, är imorgon klockan 7 då det stod att det skulle vara -26. Är det värt att ha luckan stängd en natt? Luften blir ju lite dålig och hjälper det verkligen något. Ibland är det värt att "offra" lite för att få ha vatten i stallet. Måste fundera på saken och jag ska nog gå till Hyresvärden och höra mig för hur kallt elkabeln orkar hålla vattnet rinnande. Nästa vecka ser det ut som att vi ska var tillbaka på lagom -5 igen. Nu kan ju det ändras, men det är mer lagom än -26.

Vattentappen är lika snygg som resten av stallet, men det gör sak samma. Den fungerar och just nu är vattnet i stallet värt lika mycket som guld.


Här är väderleksrapporten från vårat place. När till och med Vson tycker att det är jobbigt att vara uppe är det kallt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela