Real Time Analytics

Livet På En Kant

Eftersom jag har ett tråkigt liv....

Publicerad 2012-02-16 21:10:24 i Vanlig vardag,

....och håller på med hästar hela dagarna har jag faktiskt inget annat att skriva om just nu.

Dagens ridpass med Ante blev på ridbanan. Han körde som vanligt kamelen i början. Han gick riktigt bra till slut, men det är inte alls som att rida i ridhuset. Det känns som att ridningen i ridhuset blir mer kvalitativ än den på vådan miniridbana. Det är ok. Ibland kommer man till en framhoppning som är miniliten och där ska man sitta och trängas en fyra-fem, ibland till och med sex-sju stycken. Lika bra att träna på allt. Då ligger jag steget före redan nu. På tal om det kanske jag ska dra ut vattenmattan när jag rider i ridhuset någon dag framöver. Bra träning. Då behöver jag aldrig känna att det kanske skulle kunna bli något problem. Nu är det inte det nu då jag i början tar ut matta, mur eller vad jag nu kan hitta varje gång jag tar fram en bom. Då blir det lika naturligt för hästen att det ligger en matta eller mur som en bom. Smart va! Om jag har hoppat fem gånger med hästen och det fem gånger av dem funnits med vatten då är det lika vanligt och normalt för hästen som bommen på backen är. Hästar räknar så.

Nu har jag en hemlighet när det gäller att "lära" dem att hoppa titthinder, men det får ni faktiskt belata för om ni vill lära er det. Ingenting är gratis här i livet vettu.

Ridpasset blev ganska bra till slut och jag är nöjd med min totto. Själv kände jag att fick värsta håll redan från början och det var jobbigt att rida med det.

Nu ska jag sova för mitt nya liv med massor med häst är lite uttröttande. Jag är bokstavligen helt slut när jag kommer in, men imorgon är det fredag och sedan är det helg. Asskönt!!!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela